KOSGEB, yurt dışından ithal edilen ürünleri Türkiye’de yerli ve milli imkânlarla üretecek olan KOBİ’lere 6 milyon liraya kadar destek verecek.

2013 Yılında KOSGEB’in Girişimcilik Desteği İle Kurulan İşletme Bugün 8 Ülkeye İhracat Yapıyor.

2013 Yılında KOSGEB’in Girişimcilik Desteği İle Kurulan İşletme Bugün 8 Ülkeye İhracat Yapıyor.

2013 yılı ortalarında KOSGEB’in Girişimcilik Desteği ile Gaziantep’te kurulan Afrapoli Terlik Ayakkabı işletmesi, aynı yıl içerisinde üretime başlayarak, Kahramanmaraş, Adana, Mersin, Şanlıurfa, Diyarbakır, ve Kayseri illerindeki toptancılara terlik vermeye başladı. Yine aynı yıl içerisinde KOSGEB destekleri ile yaptığı Pazar araştırmaları sonucunda yurtdışı bağlantılarını kurdu.

İşletme ilk olarak Kuzey Irak’ın Duhok kentinde Musul’ lu bir tüccarla anlaşma yaparak Kuzey Irak’a ilk ihracatını gerçekleştirdi. DEAŞ terör örgütü militanlarının şehri işgal etmesine rağmen 2013 yılında toplam üretimini 200.000 civarında gerçekleştirdi.

 2014 yılında Türkiye İhracatçılar Birliğine üye olup, kapasite raporlarını alan işletme, doğrudan kendi ihracatını yapmaya başladı. Yurtiçi satış ağlarına Ege, İç Anadolu, Karadeniz ve Doğu Anadolu’yu ekleyerek üretimi daha da arttırdı. Aynı yıl Yunanistan’a bir konteynerlik ihracat ile üretimi 400.000 adete çıkardı. Musul işgal sorunu olmasaydı beklenen rakam 750.000 civarında idi.

İşletme yetkililerinin 2015 yılında Türkiye Cumhuriyetlerine ve Afrika ülkelerine yapmış olduğu ziyaretler meyvesini vererek, Kazakistan, Kırgızistan Somali, Sudan, Güney Afrika Cumhuriyeti ve Kamerun devletlerine yapılan ihracat ile 2015 yılı sonunda işletme 1 milyon ciftin üzerinde üretim hacmini yakaladı. 2016 yılının ilk 8 ayında da  900.000 çift  civarında bir üretim gerçekleştirdi.

Afrapoli Terlik Ayakkabı, şu anda  20’nin üzerinde Yurtiçi müşterisine ve 8 yurtdışı ülkesine satış yapmaktaydır.

Afrapoli işletmesinin hedefi, Irak ve Yurtiçi gibi değişken dinamikler olan pazardan kurtulup yakın vadede Afrika’da daha etkin ve sürekli bir pazar yakalamak, orta vade de ise Avrupa pazarına girebilmektir.